Transparency Project: Family Court Reporting Watch – Weekly Round-Up

3 05 2017

The purpose of this update is to correct, clarify and comment on media reports of family court cases, to explain and comment on published Judgments of family cases and to highlight other transparency news.

Media Reports of Family Courts Case and Family Justice Issues

  • Worst headline – The Brief (Times legal e-newsletter)

  • Inaccurate

The Telegraph

The Times

The Times, The Telegraph and John Hemming?

The Daily Mail

The Daily Mail Again

  • Muddled

The Telegraph

Newly Published Cases for Explanation or Comment

  • Helpful case for families on Ehlers Danloss Syndrome explained

  • The High Court’s decision about Baby Charlie Gard

  • The Court of Appeal in Work v Gray

  • The President’s decision in the troublesome and unsatisfactory case of Re explained

  • An unusual case of judicial error and the Lord Chancellor’s liability for damages

In other Transparency News

  • Transparency positives

  • The Transparency Project in the media

  • Blog updated to reflect the newly published Impress Code
  • Family cases in the APPG research on unmet legal need in MP surgeries

  • Not naming social workers and redacting detail in family court judgments (and delay in publication)

  • Reporting a research paper not yet published?

Feature image courtesy of Flickr with thanks to Lauri Heikkinen

This post originally appeared on the Transparency Project blog and is reproduced with permission and thanks.

Advertisements

Actions

Information

One response

4 05 2017
daveyone1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: